Hizmetlerimiz / Dijital Reklam Yönetimi

Dijital Reklam Yönetimi

Neden Dijital Pazarlama?

Müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz her gün internette geziniyor. Türkiye nüfusunun %74’ü internet kullanıyor ve günde ortalama 7,5 saatlerini internette geçiriyorlar. Bu sırada onların karşısına çıkmak istemez misiniz? Bunun için kullanılabilecek pek çok araç var ve biz hepsini en verimli şekilde değerlendirebilmeniz için buradayız. Türkiye’de en çok ziyaret edilen web sitesi olan Google’ı ele alalım. Dünyada web sitesi trafiğinin %44’ü Google aramalarıyla başlıyor! Bir ürün arayanların %35’i bu ürünü önce Google’da aratıyor. Üstelik bu buzdağının sadece görünen yüzü. Google’ın arama motoru dışında da markanızı başarıya taşıyacak onlarca farklı hizmeti var. Üstelik biz bu hizmetlerin tamamında Google Partner Ajansı olarak hizmet veriyoruz!

Dijital pazarlama sadece çok geniş kitlelere ulaşmanızı değil, ulaştığınız kişilerin size telefon etmesini, mesaj atmasını, mağazanıza yol tarifi almasını, e-ticaret sitenizden alışveriş yapmasını da sağlayan çok güçlü bir araç. Bu aracın gücünü keşfetmeye hazır mısınız?

Sizin için neler yapabiliriz?

Pazarlama Stratejisi ve Analiz:

Dijital mecralarda markanızı ya da kampanyalarınızı duyurmak için yapabilecekleriniz neredeyse hayal gücünüz ile sınırlı. Arama motorlarında öne çıkmak, çeşitli web sitelerinde reklamınızı yayınlatmak, Google haritalar ya da alışveriş sekmesinde görünür olmak gibi pek çok seçenek içerisinden sizin için en uygun olan hangisi? Ne kadar bütçe ayırmalı, reklamınızı hangi demografik kitleye göstermeli ve hangi mecraları kullanmalısınız? Tüm bu soruları yanıtlamak için gerekli analizleri yaparak dijital dönüşüm yolculuğunuzu başlatıyoruz!

Arama Motoru Reklamları (SEM):

Google Ads Google’ın arama motorunda ürün ve hizmetlerinizi arayan kişilere ulaşmanızı sağlar. Nasıl mı? Diyelim ki siz ayakkabı üretiyorsunuz. Google’da “ayakkabı satın al” şeklinde yapılan bir aramada çıkacak binlerce sonuç arasında kaybolmamak için “ayakkabı satın al” “indirimli ayakkabı” ”şık ayakkabı” gibi kelime öbeklerine reklam verirsiniz. Böylece ayakkabı satın almak isteyen kişiler arama sonuçları arasında sizi en çok bakılan yerlerde görür.

Bir Google araması yapıldığında, ilk sayfanın en başındaki ve en sonundaki sonuçların Adwords reklamlarına ayrıldığını görürsünüz. Bu sonuçların yanında reklam olduğunu gösteren bir simge de bulunur. İşte reklamlarınız tam burada yer alır ve SEO’dan farklı olarak bütçeniz kadar reklam verir, sadece reklamınıza tıklandığı kadar para ödersiniz.  Özellikle indirim, yeni ürün ya da gündemdeki bir konu gibi spesifik bir şeyi duyurmak istiyorsanız, Google Ads tam size göre!

Görüntülü Reklam Ağı:

Bir web sitesine girdiğinizde bu sitede reklam için ayrılan alanlar olduğunu görürsünüz. Üstelik bu reklamlar öylesine kişiseldir ki genellikle tam da satın almayı düşündüğünüz, daha önce incelediğiniz şeyler hakkındadır. İşte bu reklamların büyük bölümü Google görüntülü reklam ağına ayrılmıştır.

Görüntülü reklam ağı potansiyel müşterilerinizi daha önce ziyaret ettikleri sitelere ve yaptıkları aramalara göre sınıflandırır ve reklamınızı tam da ürünlerinizi satın alma potansiyeline sahip kişilere gösterir. Binlerce farklı sitede görünür olmak, çok geniş kitlelere ulaşmak ve sadece faydalandığınız kadar ödemek için kullanılması gereken çok avantajlı bir reklam türüdür.

Google İşletme Hesabı

Bir Google işletme hesabı oluşturarak Google aramaları, Google haritalar ve benzeri pek çok platformda çok daha görünür hale gelebilir üstelik buradan müşterilerinizde iletişim kurarak, teklifler sunarak hep iletişimde kalabilirsiniz. Etkinliklerinizi duyurmak, ürün kataloglarınızı, fotoğraflarınızı ve iletişim bilgilerinizi kolay erişilebilir kılmak için faydalanabileceğiniz son derece etkili bir araçtır.

Sosyal Medya Reklamları

Sosyal medya reklam araçları bize hedef kitleyi yaşı, cinsiyeti, ilgi alanları, lokasyonu gibi özelliklerine göre çok ayrıntılı bir şekilde seçerek doğrudan ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenebilecek kişilere ulaşma imkanı sağlıyor. Ulaştığımız kişilerden adres ve telefon alma, online alışverişe yönlendirme, bize telefon etmeye yönlendirme gibi pek çok seçeneğimiz var. Hatta müşterileriniz sosyal medya üzerinden doğrudan yol tarifi alarak mağazanıza gelebilir, ya da e-ticaret sitenizden alışveriş yapabilirler!

Instagram, Facebook, Linkedin, Twitter ve Youtube’a ücretli reklam vermek hiç de zor değil. Ancak paranızın boşa gitmemesi için hem nasıl bir strateji izlenmesi gerektiği hem de Facebbok Business Manager ya da Linkedin Campaign Manager gibi araçların nasıl kullanıldığını çok iyi bilmek gerekiyor. Hedefiniz satış arttırmak, bilinirliğinizi arttırmak ya da marka sadakatini pekiştirmek olabilir. Her koşul için izlenmesi gereken stratejiler ve kullanılacak araçlar farklıdır. Etkileyici bir reklam metni nasıl olmalı? Hangi görseli kullanırsak yüzlerce içerik arasında dikkat çekmeyi başarırız? Peki reklamı hangi sıklıkta, hangi günlerde, kimlere göstereceğiz? İşte tüm bu soruların yanıtları Takım’da! Ayırdığınız reklam bütçesini en verimli şekilde kullanabilmek için hedef kitlenizi, doğru mecraları ve doğru reklam hedeflerini belirliyoruz.

Analiz ve Raporlama:

Dijital Pazarlama bütçenizden harcanan her kuruşun ne için kullanıldığını ve bunun karşılığında nasıl sonuçlar alındığını bilmek en doğal hakkınız! Dergi, televizyon, açık hava gibi mecraların aksine dijital reklamlar size ölçümlenebilir, net sonuçlar sunar. Reklamınızı kaç kişi gördü, kaçı istenilen davranışı gerçekleştirdi? Ürünlerinizi satın aldılar mı, videonun tamamını mı izlediler, 3 saniye bakıp geçtiler mi? Üstelik bu sonuçların tamamı, ileride verilecek reklamlar için de yol göstericidir. Biz raporlamayı yalnızca sizi bilgilendirmek için değil, hedef kitlenizi tanıyarak her adımda daha etkili reklamlar oluşturabilmek için de önemsiyoruz.